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新着情報
夏季休業に関するお知らせ

誠に勝手ながらアークシステムワークス(製品サポートおよびお客様相談室含む)は下記の期間、休業とさせていただきます。
期間:2024年8月10日(土)~2024年8月18日(日)
お問い合わせ対応開始:8月19日(月)より順次
・お電話による製品サポートは行っておりません。公式サイト内サポートQ&Aをご利用いただくか、お問い合わせフォームよりメールにてご連絡ください。
・ 同休日中に 電子メールにていただいたお問い合わせは、8月19日(月)以降に順次対応させていただきますので、ご了承の程お願いいたします。
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Greetings, we hope this message finds you well.
We would like to express our sincere gratitude for your continued support.
Arc System Works, including our customer support,
will be closed for the holidays during the period below.
Thank you for your understanding for any inconveniences caused during this time.
Best Regards.
Notes
JST Aug. 10 2024 (Sat.) – Aug. 18 2024 (Sun.)
・ Customer support inquiries via phone will be on hold.
・ Inquiries received via email should expect a response
after JST Aug. 19 (Mon.). Thank you for your understanding.
We appreciate your understanding and support.
『ダウンタウンスペシャル くにおくんの三国志だよ満員御礼!!』オープニング映像公開!

「UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes」[Ver.1.11]アップデート内容について

バージョン1.11のアップデートでは、バージョン1.10で発生した不具合の修正と、意図した強化や弱体化になっていなかった技の調整がメインとなります。
*English information can be found at the bottom
バトル関連の変更点
特定の連続技において、EX必殺技やインフィニットワースの最低保証ダメージが意図した値よりも高く出てしまっていた不具合を修正しました。この修正により、バージョン1.10のパッチノートに記載されていた通りの保証ダメージとなります。
追加技のコマンドを入力する際、相手が正面から背後に移動したときに逆方向に入力する必要があった不具合を修正しました。
例えば、リンネの→+C>→+Cの追加入力の場合に、相手が背後に移動していたとき→+Cではなく←+Cと入力する必要があった不具合が修正されています。
特定の連続技で相手をKOした際に、アプリケーションがクラッシュしてしまうことがあった不具合を修正しました。
一部キャラクターのインフィニットワースやインフィニットワースイグジストの描画処理負荷を軽減しました。
■ハイド
↘+Bが地上で当たったときの相手のノックバックを少なくしました。リーチを伸ばす調整を行っていましたが、先端で当てたときに↘+B>C>↓↘→+Bなどの連続技が繋がりにくくなっていたことへの対応です。
■ユズリハ
【双月一刀流以下略!天移舞縫】(↓+B+C)が空振りしたときは、【威気静心之構】に移行できない専用の着地モーションに移行するようにしました。リスクを増やすため空振りしやすくする調整を行っていましたが、空振り時の性能が高いままとなっており、意図した弱体化になっていなかったための対応です。
■ケイアス
ステアエンダー(攻撃が当たったときにA+B)の根本の攻撃判定を後ろ方向に拡大しました。特定の連続技で空振りしやすかったことへの対応です。
■エンキドゥ
【羅刹陣】(→+B+C)とインクリース版【羅刹陣】(→+B+C)で、相手の攻撃を受け止める演出が何度も出ないようにしました。多段の攻撃を受け止めたとき、不自然に動けなくなってしまっていたことへの対応です。
インクリース版【羅刹陣】(→+B+C)のヒット時の相手ののけぞりを変更しました。始動でヒットしたときのリターンを増やす目的で地上ののけぞりを変更していましたが、全体的に使いにくくなっていたため、再度調整しました。
■クオン
特定の入力をした際に、通常投げが空振りしたときもヒット演出のアニメーションに進んでしまうことがあった不具合を修正しました。
→+B>→+Bの追加入力を相手が背後にいるときに出したとき、振り向いて攻撃が発生していた不具合を修正しました。
■ウヅキ
EX必殺技版【ライド オン ボーン】(↓↘→+C)がヒットしなかったときも、相手が追撃不能状態になってしまうことがあった不具合を修正しました。
固有アイコンが点灯しているときに【バッグ オブ シークレット】(↓+B+C)のガスを相手に当てると、固有アイコンの見た目だけ消灯してしまっていた不具合を修正しました。
クリーピングエッジ(↘+D)に被カウンター属性がついていなかった不具合を修正しました。
全体的な変更点
カスタマイズモードのBGMが再生されなくなっていた不具合を修正しました。
言語を英語にしたとき、一部テキストが正常に表示されていなかった不具合を修正しました。
その他細かい不具合を修正しました。
English
This update to version 1.11 mainly fixes issues that occurred in version 1.10 and adjusts moves which were not effectively strengthened or weakened as intended.
Battle Updates
Fixed an issue where the minimum base damage for EX Moves and Infinite Worths in certain combos was higher than intended. This fix brings the base damage to the same value as those intended for patch 1.10.
Fixed an issue that made it necessary to input commands as if facing in the opposite direction after the opponent had moved behind your character. For example, Linne’s →+C>→+C, had to be input as ←+C instead of →+C if the opponent went behind your back between the two inputs.
Fixed an issue where the application would crash when KOing an opponent with a specific combo.
Reduced the rendering processing load for some characters’ Infinite Worth and Infinite Worth EXS.
■Hyde
Reduced knockback when ↘+B connects with a grounded opponent. This is to address the fact that combos such as ↘+B>C>↓↘→+B would not always work after the move hit at max range, despite our efforts to improve the move’s reach.
■Yuzuriha
When [Sougetsu Ittou-Ryu et cetera! Ten’i Muhou] (↓+B+C) whiffs, it now transitions to a special landing animation that cannot transition to [Iki Seishin no Kamae]. This is in addition to the adjustments that were made to weaken the move, by making it easier to whiff and more risky to use, as it had remained just as potent after whiffing.
■Chaos
Expanded the base of the hitbox for his Steer Ender (A+B when attack hits) behind him. This is to address the fact that it was likely to whiff during specific combos.
■Enkidu
With [Demonic Formation] (→+B+C) and Increased [Demonic Formation] (→+B+C), we’ve made it so that the animation does not play multiple times when enduring the opponent’s attacks. This is to address the issue where Enkidu could unintentionally become unable to move when enduring multiple hits.
Changed the way the opponent is knocked back when hit with Increased [Demonic Formation] (→+B+C). We had changed the knockback on the ground to increase the reward when it hit as the first move in a combo, but this made it harder to use overall, so we have adjusted it again.
■Kuon
Fixed an issue where a specific input would launch the normal throw’s animation even if the throw had missed.
Fixed an issue that caused the additional input →+B>→+B to make you turn around and attack when the opponent is behind Kuon.
■Uzuki
Fixed an issue where the opponent would be unable to follow up even if the EX version of [Ride on Bone] (↓↘→+C) did not hit.
Fixed an issue where her icon would appear as not active if the poisonous gas from [Bag of Secrets] (↓+B+C) hit the opponent while it was already active.
Fixed an issue that made Creeping Edge (↘+D) not have a counter attribute.
General Updates
Fixed an issue that prevented the background music in Customization mode to play.
Fixed an issue that caused some text to not display correctly when the language was set to English.
Fixed other minor issues.
GUILTY GEAR -STRIVE-新モード「TEAM OF 3」オープンβテスト実施中!

「東京ゲームショウ2024」へのブース出展決定!

■「東京ゲームショウ2024」にてアークシステムワークスブースの出展が決定!
ステージイベントや新作タイトルの試遊など、皆様に楽しんでいただけるイベントをご用意致しますので、TGSへお越しの際はぜひアークシステムワークスブースへお立ち寄りください!
また、出展に関する最新情報はアークシステムワークス公式HPおよび公式Xにてお知らせしてまいりますので、こちらもぜひご確認ください。
アークシステムワークス公式HP |
https://www.arcsystemworks.jp/ |
アークシステムワークス公式X(@ARCSY_Event) |
https://x.com/ARCSY_Event |
■イベント概要
イベント名称 | 東京ゲームショウ2024 |
会期 | ビジネスデイ 9月26日(木)10:00~17:009月27日(金)10:00~17:00 一般公開日 9月28日(土)10:00~17:009月29日(日)09:30~16:30 ※最終日の9月29日は、開場時間、閉場時間はそれぞれ30分前倒しになります。 ※一般公開日は、状況により開場時間が30分早まる場合があります。 |
会場 | 幕張メッセ |