2024年6月6日

「UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes」[Ver.1.05]アップデート内容について(2024年6月20日 10:00追記)

ゲーム

PS4/PS5版 および Steam版「UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes」 について、[Ver.1.05]アップデートを実施いたしました。
Switch版についても、2024年06月20日(木) 00:00(JST)アップデートを実施しました。
ご不便をおかけしますが修正されるまで今しばらくお待ちくださいますようお願いいたします。
*English information can be found at the bottom

今回のバージョン1.05のアップデートは、既存の不具合や意図せず過去作から性能が変わってしまっていた技の修正対応がメインとなります。
全体のバランス調整は、次回DLCキャラクター追加時のアップデートを予定しています。

全体的な変更点

・ネットワークモードでのネットワーク対戦時、相手の受け身操作によるロールバックが起きやすかった不具合を修正しました。
・ネットワークモードでのトレーニング待ち受け中に対戦相手が見つかったとき、簡易セレクトを変更した状態でウィンドウを閉じるとマッチングがキャンセルされてしまう不具合を修正しました。
・ネットワークモードでのトレーニング待ち受け中、キャラクターカラーがデフォルトに戻ってしまうことがあった不具合を修正しました。
・ギャラリーのアイテム購入でアンロックできるトロフィーについて、購入済みのアイテムを選んだ場合にもトロフィーの取得条件をチェックするようにしました。(PS4/PS5, Steam)
・その他、細かい不具合を修正しました。

バトル関連の変更点

・カメラの挙動によって不自然に壁バウンドが発生しないことがあった不具合を修正しました。
・ガードシールド中の相手を投げたときは、ガード中の相手を投げた場合のダメージ補正がかからないようにしてダメージを増やしました。
・インフィニットワースがヒットした連続技中にインフィニットワースイグジストをヒットさせたとき、保証ダメージに補正がかかるようにしました。
・投げを相手の技の硬直に当てたとき、投げ抜けが可能な場合は「PUNISH」表記を出さないようにしました。
・EX必殺技の出始めに攻撃を受けてKOされると、ゲージが消費されなかった不具合を修正しました。
・ステアエンダー発動時に時間停止中の相手に攻撃がヒットして不自然な挙動になることがあった不具合を修正しました。
・トレーニングモードの敵側のみ、緊急受身のタイミングが手動操作に比べて1フレーム遅くなっていた不具合を修正しました。

■ハイド
・画面端の相手にステアエンダーを当てたとき、自分が画面端に入り込んでしまうことがあった不具合を修正しました。

■セト
・画面上に【縫縛のセグメント】の強化状態がわかるアイコンを追加しました。
・【罪咎のコンビクト】をヒットさせたときの位置関係が、相手キャラやプレイヤーサイドによって異なっていた不具合を修正しました。

■ケイアス
・連続技中にアジ・ダハーカの攻撃が相手と反対向きに出てしまうことがあった不具合を修正しました。
・画面端の相手にステアエンダーを当てたとき、自分が画面端に入り込んでしまうことがあった不具合を修正しました。

■ワーグナー
・【ツェアレーゲン】の後、相手に背を向けた状態で着地してしまうことがあった不具合を修正しました。

■カグヤ
・EX必殺技【射し込む光のいとはかなき「月閃~一閃」】の多段ヒット部分が1ヒットの飛び道具にもかき消されていた不具合を修正しました。
・【舞ひてしりぞき暇を待たず「翻閃華」】で回避に成功したとき、追加技の先行入力の受付猶予を増やしました。

■エルトナム
・EX必殺技【エーテライト・グランド】がダウン中の相手に空振りしていた不具合を修正しました。

■アカツキ
・高空の相手にステアエンダーをヒットさせてインフィニットワースを出したとき、相手をすり抜けないように相手の位置を調整しました。
・高空の相手にステアエンダーをヒットさせたとき、二段目だけが空振りしてしまわないように攻撃判定を上方向に拡大しました。




今後とも『UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes』をよろしくお願いいたします。

English

Version 1.05 mostly consists of issue fixes and readjustments to techniques that have seen their properties altered unintentionally.
Overall balance adjustments are planned to come with the next DLC character update.
Switch version updated 06/19/2024 at 15:00(UTC).

General Updates

・Fixed an issue that caused rollback to happen more often when the opponent performed a tech recovery during matches in Network Mode.
・Fixed an issue that caused the matching to be canceled when closing the Quick Select window after changing some items in it while waiting for an online match in Training Mode from the Network Mode.
・Fixed an issue that caused the character colors to sometimes return to default while waiting for an online match in Training Mode from the Network Mode.
・The check for trophy unlock conditions is now performed even when selecting previously obtained items for trophies unlocked by purchasing items in the Gallery Mode.(PS4/PS5, Steam)
・Fixed other minor issues.

Battle Updates

・Fixed an issue that sometimes prevented wall bounces from happening as intended due to camera movement.
・Throwing an opponent blocking with Shield now deals more damage, as the damage proration when throwing a blocking opponent is no longer applied.
・Damage scaling will now apply to the base damage of an Infinite Worth EXS that hits as part of a combo where an Infinite Worth already hit the opponent.
・No longer displays the “Punish” indicator when a throw connects during the recovery of the opponent’s move when it was possible to tech the throw.
・Fixed an issue that caused the EXS gauge not to deplete when being KO’ed right after launching an EX Special attack.
・Fixed an issue that caused erratic behavior when the opponent is hit during the screen freeze upon activating a Steer Ender.
・Fixed an issue that caused the recovery timing to be delayed 1 frame compared to manual input only for the opponent in Training Mode.

■Hyde
・Fixed an issue that caused Hyde to sometimes enter the corner when his Steer Ender connects with an opponent in the corner.

■Seth
・Added an icon to indicate the power-up of the Captive Segment (Orb).
・Fixed an issue that resulted in variation in the characters’ positions when Transgressing Convict hits depending on the opponent’s character and which side of the screen the player is on.

■Chaos
・Fixed an issue that sometimes caused Azhi Dahaka to appear facing away from the opponent when summoning him to attack in a combo.
・Fixed an issue that caused Chaos to sometimes enter the corner when his Steer Ender connects with an opponent in the corner.

■Wagner
・Fixed an issue that caused Wagner to sometimes land with her back facing the opponent after Zerlegen.

■Kaguya
・Fixed an issue that caused the multi-hit part of the EX Special attack A Fleeting Beam of Light: Moonlight Flash to be canceled out by single-hit projectiles.
・Increased the buffer time to input the follow-up move to Dance Without Rest: Flower of Overflowing Light when the dodge is successful.

■Eltnum
・Fixed an issue that caused the EX version of Etherlite Ground to whiff against downed opponents.

■Akatsuki
・Adjusted the opponent’s position so that Akatsuki will not pass through to the other side of the opponent when using his Infinite Worth after hitting the opponent with his Steer Ender high in the air.
・Expanded the upper hitbox of Akatsuki’s Steer Ender so that the second hit will not whiff when it hits an opponent high in the air.




Thank you for supporting UNDER NIGHT IN-BIRTH II Sys:Celes.

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